Egy vállalat életének egyik legfontosabb része az éves tervezés, a célok meghatározása és azok lebontása részfeladatokká és mérföldkövekké, na és persze a megvalósulás folyamatos mérése és elemzése. A múlt évben mi azt láttuk a vezetőséggel, hogy nagyvállalatunk legnagyobb lehetősége a további fejlődésre és növekedésre abban van, ha az ügyfélelégedettséget növelni tudja. Nem volt igazán nagy probéma ugyanis az ügyfelek megelégedettségét tekintve, de nem is volt annyira jó a vélemény, hogy mondjuk úton és útfélen ajánlották volna a céget és a tevékenységét, vagy épp meséltek volna arról, hogy milyen hatékonyan és jó kommunikációval oldották meg az embereink a feladatokat.
Azt tudtuk, hogy a feladatok elvégzése tekintetében nincsen probléma, hatékonyan és jól is dolgoznak, nagyon jó szakértő brigáddal rendelkezik a cég, amiért hálásak lehetünk, a kulcskérdést tehát a kommunikációban láttuk. Számtalanszor előfordulnak azért nehéz helyzetek, talán még vitás helyzetek is, amelyek kezelése tudom hogy nem mindig könnyű, és ez nem segít a vállalat megítélésén, még akkor sem, ha azok nem a munka eredményét vagy hatékonyságát érintik, és sokszor az embereinken kívül álló okokból alakulnak ki.
Mi már évek óta együtt dolgozunk a Kogwheel munkatársaival, és fel is vettük velük a kapcsolatot a célkitűzést követően, segítséget kérve tőlük a megoldáshoz. Ők az asszertív kommunikáció tréningsorozattal pedig minden vágyunkat teljesítették. Olyannyira, hogy ez év januárjában már töredék részét kell csak marketing tevékenységre költenünk, és abban gondolkodhatunk, hogy felállítunk egy második brigádot is, akik tevékenységet végeznek majd, mert rengeteg a megrendelés, és most még elbírja a meglévő állomány – a minőséget érintő romlás nélkül – de a jövőben biztosan nem fogunk tudni elvállalni minden munkát ha ez a tendencia így folytatódik.
A célokat tehát nem elég kitűzni, meg is kell tudni valósítani, és ehhez sokszor megfelelő szakértők és külső partnerek segítségén át vezet az út. Hihetetlen módon megéri egy ilyen szakértő csapattal együtt dolgozni, mert hatalmas eredményeket érhetünk el, rövid idő alatt, és ráadásul úgy, hogy az tartós marad és további előnyöket generál, mint mondjuk a marketing költség csökkenése. Mindenkinek csak ajánlani tudom a közös munkát.